2018-9-12-ΤΑ ΚΑΪΚΙΑ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΝΑΜΕ

ΤΑ ΚΑΪΚΙΑ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΝΑΜΕ
Εικαστική Έκθεση
Συνεργασία με τη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
12/9/2018 – 30/9/2018
ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αν η πραγματική Ιστορία του ανθρώπου είναι ο αγώνας του ενάντια στη λήθη, η Σύγχρονη Τέχνη βρίσκεται σε διαρκή ανοιχτό διάλογο με τις πολιτισμικές εγγραφές που υφαίνουν μια παγκόσμια κληρονομιά, ακριβώς όπως υποστηρίζει τις κατακτήσεις του Μέλλοντος.
Η έκθεση πραγματεύεται το ζήτημα της ‘επιβεβλημένης λήθης’ μέσα από την παράλογη καταστροφή των ξύλινων σκαφών στην Ελλάδα με αφορμή τις επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμβαίνει εδώ και τρεις δεκαετίες χωρίς καμία μέριμνα για τη διάσωση μιας ‘θαλασσινής αρχιτεκτονικής’ όπου η τέχνη συμβιώνει με την εργασία και τη ζωή.
Από τα πανάρχαια χρόνια υπήρχε μια τεράστια ποικιλία όπως φαίνεται από τις ονομασίες πλοίων, όπως Πεντηκόντοροι, Ολκάδες, Τριήρεις κ.ά. καθώς οι άνθρωποι σε αυτή τη γωνιά της γης αγάπησαν και ανέπτυξαν πολιτισμούς κοντά στη θάλασσα, συνυφασμένους με το ταξίδι. Στα νεώτερα χρόνια οι Σκούνες, τα Περάματα, τα Τρεχαντήρια, τα Καΐκια, τα Μπρίκια, οι Γολέτες κ.ά. ήταν μέρος της ζωής των θαλασσινών και μέρος της ελληνικής παράδοσης και της παγκόσμιας κληρονομιάς. Τα εναπομείναντα αλιευτικά είναι σημαντικό μέρος της μακραίωνης ναυτικής Ιστορίας και ενός τρόπου ζωής, που τείνει να εξαφανιστεί με τρόπο μη αναστρέψιμο.
Ο Ορίζοντας Γεγονότων, με πνεύμα ευθύνης και σε συνεργασία με τη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, καλεί σε μία μεγάλη Έκθεση ενεργοποίησης ευαισθητοποίησης και διάσωσης των μικρών αλιευτικών.
Παράλληλες εκδηλώσεις
-Τρίτη 25/9, 18.30 – 19.00 στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά: προβολή ντοκιμαντέρ με τίτλο «Nυν και αεί - Aέρα στα πανιά μας», Σκηνοθεσία Γιώργου Kολόζη, διάρκεια 28΄ (από τη Σειρά Nτοκυμαντέρ της EPT [2003 – 2005] μια ιστορία για τα ξύλινα Kαϊκια που καταστρέφονται και την αναπαλαίωση του Ιστορικού Καϊκιού του Καπετάν Ζέππου).
-Τρίτη 25/9 στις 19.30 μμ στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά: συζήτηση με θέμα «Μνήμη και Τέχνη». Ομιλητές: Ιωάννης Π. Μώραλης (Δήμαρχος Πειραιά), Νίκος Βλαβιανός (Ναυπηγςό Παραδοσιακών Σκαφών), Κώστας Δαμιανίδης (Αρχιτέκτων και Διδάκτωρ Ιστορίας Ναυπηγικής), Denis Galle (Ιστιοπλόος), Ειρήνη Μπαφούνη (Διευθύντρια Πολιτισμού Δήμου Πειραιά), Γιώργος Μπουζούνης (Εικαστικός και Μοντελιστής), Σταυρούλα Φωτοπούλου (Διευθύντρια Νεώτερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς ΥΠΠΟΑ)
Συμμετέχουν 
Ρένα Αβαγιανού, Κωνσταντίνος Αγγέλου, Ιουλία Αθανασάκη, Ελευθερία Αλεξανδράτου, Γιάννα Αλεξοπούλου, Κύρα Αλιγιζάκη, Μαρία Ανδρέου, Όλγα Ανδρικοπούλου, Μαρία Αντωνάτου, Κίμων Αξαόπουλος, Μαρία Αργυρακοπούλου, Ιώ Αρματά, Ελίζα Βαρτανιάν, Χρήστος Βασιλειάδης, Όλγα Βερυκάκη, Δήμητρα Βρεττού, Ανδρέας Γαβριλιάδης, Δανάη Γεμενάκη, Πέτρος Γεωργαρίου, Έρη Δημητριάδη, Μαρία Δουκάκη, Elessa, Μαριλένα Ζολώτα, Gregor Hildebrandt, Ευαγγελία Κακαράτζα, Θρασύβουλος Καλαϊτζίδης, Ελισάβετ Κεχαγιά, Τίνα Κόντογλη, Σοφία Ρόζα Κοσμίδου, Μαίρη Κουζάρη, Μαρία Κουλοβασιλοπούλου, Σωτηρία Λαζάρου, Καλλιόπη Λιαδή, Μαρία Λιάκου, Κοσμάς Λιλικάκης, Αντωνία Μαντζούκα, Λυδία Μαργαρώνη, Κωνσταντίνος Μηνάς, Γεώργιος Μπαμπίλης, Σωτήρης Μπατζιάνας, Γιάννης Μπέσκος, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Κωνσταντίνα Μπολιεράκη. Ισμήνη Μπονάτσου, Γιώργος Μπουζούνης, Ντιάνα Νασιοπούλου, Δημήτριος Νικολούλιας, Γιώργος Όιμπακ, Δέσποινα Πανταζή, Χριστίνα Παπαδάκη-Δημήτρης Τρακαδάς, Γεωργία Παπαδημητρίου, Ελένη Παπανικολάου, Σέργιος Παππάς, Κωνσταντίνα Παρασκευοπούλου, Νίκος Ποδιάς, Σοφία Πουλή, Περικλής Πραβήτας, Νίκος Πρέσσας, Ηλίας Σάλαρης, Χρυσούλα Σκεπετζή, Δημήτρης Σκληβανιώτης, Βασιλική Σοφρά, Βαρβάρα Σπυρούλη, Διαμαντής Σταγγίδης, Μαριλένα Σταμούλη, Κωνσταντίνος Στουπάθη, Ιορδάνης Στυλίδης, Ερατώ Ταγαρίδη, Ευτυχία Τζανετουλάκου, Κερασιά Τουλιάτου, Γρηγόρης Τσιγκριστάρης, Αμαλία Φερεντίνου, Στάθης Φώτης, Σέντη Χανιαδάκη, Αθηνά Χανιώτη, Κίκα Χαραλαμπίδου, Αθηνά Χατζή, Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου, Γιώργος Χουρχούλης, Έλλη Χούσου, Ιωάννα Χριστάκου.
Επιμέλεια
Φαίη Τζανετουλάκου
Τζίμης Ευθυμίου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

"Τα καΐκια που πληγώναμε", Ορίζοντας Γεγονότων, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Athens Art Walk
Στην έκθεση που οργανώνεται από την καλλιτεχνική ανοικτή πλατφόρμα Ορίζοντας γεγονότων και την επιμελούνται η Φαίη Τζανετουλάκου και ο Τζίμης Ευθυμίου συμμετέχουν 82 καλλιτέχνες με αντικείμενο την ευαισθητοποίηση του κοινού σε σχέση με την παράλογη καταστροφή των ξύλινων σκαφών μετά από την απόφαση της ΕΕ για την επιδότηση της. Η έκθεση πραγματεύεται το ζήτημα της ‘επιβεβλημένης λήθης’ μέσα από την παράλογη καταστροφή των ξύλινων σκαφών στην Ελλάδα με αφορμή τις επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμβαίνει εδώ και τρεις δεκαετίες χωρίς καμία μέριμνα για τη διάσωση μιας ‘θαλασσινής αρχιτεκτονικής’ όπου η τέχνη συμβιώνει με την εργασία και τη ζωή.

Τα καΐκια που πληγώναμε: Ομαδική έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
CULTURENOW / 03-09-2018 / 19:33
Ο Ορίζοντας Γεγονότων σε συνεργασία με την Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά εγκαινιάζουν την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018 την ομαδική έκθεση “Τα καΐκια που πληγώναμε” (Τέχνη και μνήμη: Η καταστροφή των ξύλινων σκαφών στην Ελλάδα).
ν η πραγματική Iστορία του ανθρώπου είναι ο αγώνας του ενάντια στη λήθη, η Σύγχρονη Τέχνη βρίσκεται σε διαρκή ανοιχτό διάλογο με τις πολιτισμικές εγγραφές που υφαίνουν μία παγκόσμια κληρονομιά, ακριβώς όπως υποστηρίζει τις κατακτήσεις του Μέλλοντος.
Η έκθεση “Τα καΐκια που πληγώναμε” πραγματεύεται το ζήτημα της “επιβεβλημένης λήθης” μέσα από την παράλογη καταστροφή των ξύλινων σκαφών στην Ελλάδα με αφορμή τις επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμβαίνει εδώ και τρεις δεκαετίες χωρίς καμία μέριμνα για τη διάσωση μιας ‘θαλασσινής αρχιτεκτονικής’ όπου η τέχνη συμβιώνει με την εργασία και τη ζωή.
Από τα πανάρχαια χρόνια υπήρχε μια τεράστια ποικιλία όπως φαίνεται απ’ τις ονομασίες πλοίων, «Πεντηκόντοροι, Ολκάδες, Τριήρεις» κ.λ.π. καθώς οι άνθρωποι σε αυτή τη γωνία της γης αγάπησαν και ανέπτυξαν πολιτισμούς κοντά στη θάλασσα, συνυφασμένους με το ταξίδι. Στα νεώτερα χρόνια οι Σκούνες τα Περάματα, τα Τρεχαντήρια, τα Καϊκια, τα Μπρίκια, οι Γολέττες κ.α. ήταν μέρος της ζωής των θαλασσινών και μέρος της Ελληνικής παράδοσης και της παγκόσμιας κληρονομιάς. Τα εναπομείναντα αλιευτικά είναι σημαντικό μέρος της μακραίωνης ναυτικής Ιστορίας και ενός τρόπου ζωής, που τείνει να εξαφανιστεί με τρόπο μη αναστρέψιμο.
Ο Ορίζοντας Γεγονότων με πνεύμα ευθύνης και σε συνεργασία με την Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, καλεί σε μία μεγάληΈκθεση ενεργοποίησης ευαισθητοποίησης και διάσωσης των μικρών αλιευτικών.
Διοργάνωση: Ορίζοντας Γεγονότων
Επιμέλεια: Φαίη Τζανετουλάκου, Τζίμης Ευθυμίου

«Τα Καΐκια που Πληγώναμε»: μια έκθεση για την παράλογη καταστροφή των παραδοσιακών σκαριών ξεκινά στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Η επιμελήτρια της έκθεσης Φαίη Τζανετουλάκου μιλά για την πρωτοβουλία στο LIFO.gr ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Μια ενδιαφέρουσα έκθεση εγκαινιάζεται την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου στις 19:30 στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με τίτλο «Τα Καΐκια που Πληγώναμε».   Στην έκθεση που οργανώνεται από την καλλιτεχνική ανοικτή πλατφόρμα Ορίζοντας γεγονότων και την επιμελούνται η Φαίη Τζανετουλάκου και ο Τζίμης Ευθυμίου συμμετέχουν 82 καλλιτέχνες με αντικείμενο την ευαισθητοποίηση του κοινού σε σχέση με την παράλογη καταστροφή των ξύλινων σκαφών μετά από την απόφαση της ΕΕ για την επιδότηση της.
Όπως εξηγεί η επιμελήτρια της έκθεσης Φαίη Τζανετουλάκου: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση με νομοθετική πράξη του 2014 και με πρόφαση την καταστολή της υπεραλίευσης, ζητά από τους ψαράδες να παραδώσουν τις άδειες τους και να κομματιάσουν τα σκάφη τους, προσφέροντας μία δελεαστική αποζημίωση.   Αυτή η πολιτική είναι συνέχεια μέτρων ήδη από τη δεκαετία του ‘90 και υπολογίζεται ότι έχουν καταστραφεί πάνω από δέκα χιλιάδες αλιευτικά σκάφη.   Δυστυχώς καταστρέφονται τα ιστορικά σκαριά που το ποσοστό ευθύνης που τους αναλογεί είναι εξαιρετικά μικρότερο σε σχέση με τα υπερσύγχρονα καράβια υπερατλαντικής αλιείας. Και σκεφθείτε ότι το θέμα ξεκίνησε για να ελεγχθεί η αλιεία από τις μεγάλες αλιευτικές επιχειρήσεις στην ανοιχτή θάλασσα, αλλά τελικά την πλήρωσαν και πάλι οι μικροί.
Έτσι γρήγορα άλλαξε η ρητορική και τώρα επιδοτείται ο “εκσυγχρονισμός” μέσα από “ορθολογικές πρακτικές”. Όλοι βεβαίως αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει αυτό, σε σχέση και με αντίστοιχες “ορθολογικές” πρακτικές στην γεωργία, στη διαχείριση του νερού, των απορριμμάτων».   Με αφετηρία αυτό το γεγονός, τα έργα που θα δει ο επισκέπτης πραγματεύονται την καταστροφή και μετάλλαξη της μνήμης και των παραδόσεων που συνύφαιναν το πλούσιο υφαντό της παγκόσμιας κληρονομιάς και το οποίο σταδιακά επικαλύπτεται από ένα αχανές παγκοσμιοποιημένο τοπίο άνυδρης και ομογενοποιημένης τοπογραφίας μιας επιβεβλημένης λήθης.   «Από τη θάλασσα χάνονται οι ψαρόβαρκες, από τη γη οι αρχέγονοι σπόροι, από τον αέρα το οξυγόνο, η όσφρηση, η γεύση, η βιοποικιλότητα της ζωής, μαζί με λοιπές πρακτικές αιώνων στο όνομα μια GM διαβίωσης.   Αυτό το δυστοπικό παρόν και μέλλον δίνει τροφή για σκέψη και προβληματισμό, και αντιμετωπίζεται από τους καλλιτέχνες με νοσταλγία αλλά και χιούμορ, με στηλιτεύσεις αλλά και προτάσεις», τονίζει η κ. Τζανετουλάκου.
Η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο στόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πάνω από 17.000 πλεούμενα. Αυτή τη στιγμή μπροστά στην μπουλντόζα βρίσκονται πάνω από 700 σκαριά, μετά από ένα κάλεσμα που για πολλοστή φορά χαρακτηρίζεται ως «το τελευταίο».   Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή εντολή επιβάλλει την παράδοση της άδειας αλλά όχι της καταστροφής. Το πρόβλημα είναι ότι τα χρήματα είναι υπερδιπλάσια όταν καταστραφεί το σκάφος ολοσχερώς και δεν υπάρχει αντίστοιχη επιδότηση διάσωσης ή συντήρησης ούτε καν για τουριστική χρήση.   Η διάταξη για «υιοθέτηση» που δόθηκε στη δημοσιότητα μέσα στον δεκαπενταύγουστο μοιάζει «φωτογραφική» και πάντως δε λύνει το πρόβλημα.   «Η διάσωση μίας σημαντικής εφηρμοσμένης τέχνης όπως η ξυλοναυπηγική είναι μία πρακτική που θα όφειλε να διδάσκεται σε σχολές, καθώς συνδυάζει την εργονομία, την πρακτικότητα, και ταυτόχρονα την αισθητική της περίοπτης γλυπτικής με την παραδοσιακή ζωγραφική αλλά και με κάτι ακόμα.   Κάτι θρυλικό, που φέρει έναν ταλισμανικό, σχεδόν μεταφυσικό χαρακτήρα δεσίματος του ψαρά με το καΐκι του ως κάτι ζωντανό, και ταυτόχρονα του ανθρώπου με τη θάλασσα από όπου πρωτογεννήθηκε και πρωτοαγκαλιάστηκε, από αυτήν τη διττή μήτρα, ψυχρή και συνάμα ζεστή, σκοτεινή μα και πεφωτισμένη, ταραχώδη μα και απύθμενα γαλήνια», λέει η κ. Τζανετουλάκου.
Για να μπορέσουν να σωθούν τα παραδοσιακά σκαριά θα πρέπει να ενταχθούν πιο θεσμικά στο νόμο περί πολιτιστικής κληρονομιάς και να πάψουν να θεωρούνται ιδιωτικά «μνημεία». Χρειάζεται, επίσης, να θεσπιστούν κριτήρια που θα οριοθετούν και θα εκτιμούν πιο σκαρί φέρει μουσειακό χαρακτήρα.   Από εκεί και πέρα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με πολλούς τρόπους είτε με τη δημιουργία θεματικών παράκτιων πάρκων όπου θα φυλάσσονται και θα εκτίθενται είτε χρησιμεύοντας ως μέσα μεταφοράς και αναψυχής στα ελληνικά νησιά, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την παρουσία τους.   «Ειδικά τον τελευταίο καιρό το ενδιαφέρον είναι τεράστιο, μεμονωμένα αλλά και σε επίπεδο φορέων και συλλογικοτήτων», αναφέρει η κ. Τζανετουλάκου. «Υπάρχει, επίσης, μεγάλη διαδικτυακή πλατφόρμα υπογραφών για τη σωτηρία των παραδοσιακών σκαριών.   Πάντως και η ελπίδα να μην υπήρχε θα την δημιουργούσαμε. Η μεγάλη αυτή έκθεση είναι η αρχή. Ελπίζουμε να μην χρειαστεί συνέχεια του αγώνα, αλλά είμαστε εδώ και θα τη δώσουμε, γιατί ο πολιτισμός δεν δικαιούται να μένει απαθής και η τέχνη παραμένει μάχιμη», συμπληρώνει.  
Info: «Τα Καΐκια που Πληγώναμε» Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά Φίλωνος 29, Πειραιάς. Τηλέφωνο: 210 4101402 Διάρκεια έκθεσης: 12 Σεπτεμβρίου – 30 Σεπτεμβρίου 2018 Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή 10:00 – 13:00 Η έκθεση θα ανοίγει από εθελοντές και επιπλέον ώρες. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επικοινωνούν με την Πινακοθήκη.   Την Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου στις 19:30 θα πραγματοποιηθεί συζήτηση με θέμα «Μνήμη και Τέχνη», με ομιλητές τους Νίκο Βλαβιανό, Ναυπηγό Παραδοσιακών Σκαφών, Κώστα Δαμιανίδη, Αρχιτέκτονα και Διδάκτωρ Ιστορίας Ναυπηγικής, Denis Galle, Ιστιοπλόο, Ειρήνη Μπαφούνη, Διευθύντρια Πολιτισμού Δ. Πειραιώς, Γιώργος Μπουζούνης, Μοντελιστή.   Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να υπογράψει για τη σωτηρία των παραδοσιακών σκαριών εδώ.

«Τα καΐκια που πληγώναμε» περιμένουν και πάλι ένα χάδι μας στη Δημοτική Πινακοθήκη του Πειραιά
Επιμέλεια: Παναγιώτης Μήλας
Ταξιδέψαμε μαζί τους δεκάδες φορές. Άλλοτε με μπουνάτσες, άλλοτε με φουρτούνες. Πάντα όμως με ασφάλεια, μιας και οι καραβοκύρηδες τότε κρατούσαν γερά το τιμόνι και είχαν σαν κινητήρια δύναμή τους το μυαλό και όχι τα κομπιούτερ και τον αυτόματο πιλότο.
Τα χρόνια πέρασαν, τα μικρά ναυπηγεία και οι ταρσανάδες άδειασαν και έκλεισαν. Τα περισσότερα καΐκια πήραν το δρόμο για να γίνουν καυσόξυλα, ενώ άλλα σάπισαν στις ακτές και στις χαβούζες των σκουπιδιών.
Τα καλοκαίρια συναντάμε κάποια από αυτά που τα έσωσαν με αγάπη οι καπετάνιοι τους. Άλλα κάνουν μικρούς θαλασσινούς περιπάτους στα νησιά και άλλα παραμένουν εν ενεργεία ως ψαροκάικα.
Τώρα μας δίνεται η ευκαιρία να τα δούμε και πάλι, κάπως διαφορετικά όμως, στη Δημοτική Πινακοθήκη του Πειραιά. Είναι αυτά τα ίδια καΐκια που τα πληγώσαμε όταν η τεχνολογική εξέλιξη μας …ανάγκασε να τα ξεχάσουμε. Αυτά δεν έπαψαν να μας αγαπούν και ζητούν το χάδι μας. Μπορούμε να τους το δώσουμε μέχρι και την Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018.

"Τα καΐκια που πληγώναμε" στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου, στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά.
news247 /10 Σεπτεμβρίου 2018 20:08
Μια ενδιαφέρουσα έκθεση εγκαινιάζεται την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου στις 19:30 στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με τίτλο «Τα Καΐκια που Πληγώναμε».
Στην έκθεση που οργανώνεται από την καλλιτεχνική ανοικτή πλατφόρμα Ορίζοντας γεγονότων και την επιμελούνται η Φαίη Τζανετουλάκου και ο Τζίμης Ευθυμίου συμμετέχουν 82 καλλιτέχνες με αντικείμενο την ευαισθητοποίηση του κοινού σε σχέση με την παράλογη καταστροφή των ξύλινων σκαφών μετά από την απόφαση της ΕΕ για την επιδότηση της.
Η έκθεση πραγματεύεται το ζήτημα της ‘επιβεβλημένης λήθης’ μέσα από την παράλογη καταστροφή των ξύλινων σκαφών στην Ελλάδα με αφορμή τις επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμβαίνει εδώ και τρεις δεκαετίες χωρίς καμία μέριμνα για τη διάσωση μιας ‘θαλασσινής αρχιτεκτονικής’ όπου η τέχνη συμβιώνει με την εργασία και τη ζωή.
Η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο στόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πάνω από 17.000 πλεούμενα. Αυτή τη στιγμή μπροστά στην μπουλντόζα βρίσκονται πάνω από 700 σκαριά, μετά από ένα κάλεσμα που για πολλοστή φορά χαρακτηρίζεται ως «το τελευταίο».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή εντολή επιβάλλει την παράδοση της άδειας αλλά όχι της καταστροφής. Το πρόβλημα είναι ότι τα χρήματα είναι υπερδιπλάσια όταν καταστραφεί το σκάφος ολοσχερώς και δεν υπάρχει αντίστοιχη επιδότηση διάσωσης ή συντήρησης ούτε καν για τουριστική χρήση.

«ΤΑ ΚΑΪΚΙΑ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΝΑΜΕ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗ» ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Την Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018, στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, Φίλωνος 29, ξεκίνησε Έκθεση μοντελισμού & φωτογραφίας με τον τίτλο «Τα καΐκια που πληγώναμε Τέχνη και Μνήμη». Διάρκεια Έκθεσης από 10 /09/2018 έως 30/09/2018. Τα Εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα 19:30 μ.μ.
Εικαστική Έκθεση με τίτλο «Τα καΐκια που πληγώναμε», η οποία διοργανώνεται από, τον Δήμο Πειραιά, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Παραδοσιακών Σκαφών και την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Ορίζοντας Γεγονότων». Ο Ορίζοντας Γεγονότων είναι ένα δίκτυο Καλλιτεχνών / Εκπαιδευτικών και όχι μόνο, με μέλη και φίλους σ’ όλη την Ελλάδα για περισσότερα από 10 χρόνια τώρα. Έχει διοργανώσει μια ατέλειωτη σειρά από εκθέσεις, ποιητικές δράσεις, συζητήσεις, σεμινάρια, εκδόσεις, μουσικές και θεατρικές παραστάσεις.
Στόχος της έκθεσης είναι να αναδειχθεί η τωρινή πραγματικότητα όπου συντελείται η καταστροφή μιας παράδοσης από την οποία μπορούμε ακόμα να διδαχτούμε πολλά. Η παράδοση ενός πολιτισμού ο οποίος δίδαξε σε διάφορες εποχές της Ιστορίας, όλη την Ανθρωπότητα.
Οι φωτογραφίες στην έκθεση περιλαμβάνουν πολλά ελληνικά σκαριά που φωτογράφισε σε συνεργασία με τη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά και τον Ελληνικό Σύνδεσμο Παραδοσιακών Σκαφών.
Έκθεση φωτογραφίας «DUTY OF MEMORY – Ναυάγια στην Ελλάδα» του Ιταλού φωτογράφου ναυαγίων Stefano Benazzo, ο οποίος θα εκθέσει περισσότερα από 200 έργα, τα οποία έχει εντοπίσει σε τέσσερις ηπείρους.
Σημειώνεται πως η έκθεση είναι μέρος του “Tempo Forte” που είναι το τρέχον πολιτιστικό πρόγραμμα, εστιασμένο στην εμβάθυνση των πολιτιστικών δεσμών μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας και τελεί υπό την αιγίδα της Ιταλικής πρεσβείας στην Αθήνα, του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Πειραιά. Βιβλίο της έκθεσης θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο.
Μεγάλη η συμμετοχή επωνύμων και μη στην πολύ αξιόλογη αυτή έκθεση. Μεταξύ των προσελθόντων διακρίναμε, εκτός άλλων και, τον πρώην Υπουργό κ. Θοδωρή Δρίτσα, την Βουλευτή κ. Ελένη Σταματάκη, τον Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Πειραιά κ. Παναγιώτη Χατζηπέρο, τον πρώην Βουλευτή κ. Δημήτρη Καρύδη, τους Εντεταλμένους Δημοτικούς Συμβούλους Δήμου Πειραιά κ.κ. Πέτρο Κόκκαλη, Ειρήνη Νταϊφά, τους κ.κ. Προέδρους, της Ομοσπονδίας Μικρών Κυκλαδονήσων Πασχάλη Συρίγο, των τουριστικών σκαφών Αντώνη Στελλιάτο, τους Γκαλερίστες Σοφία και Γιώργο Καψιώτη, την Διευθύντρια Πολιτισμού του Δήμου Πειραιά κ. Λίτσα Μπαφούνη, τον Διευθυντή της Πινακοθήκης κ. Μιχάλη Στάμου, τις κυρίες και τους κυρίους, Πόπη και Δημήτρη Λαουτάρη, Αικατερίνη Πουράκη, Νίκο Βερνίκο, Γεωργία Ματσούκα, Ευτυχία Βαρώνη, Κλαίρη Παπαγεροθέου.

Παράλληλες θεματικές εκθέσεις "The duty of memory" και "Τα καΐκια που πληγώναμε"
Δυο εξαιρετικά σημαντικές εκθέσεις θα φιλοξενήσει η Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, οι οποίες διοργανώνονται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς, με κοινή θεματολογία τη διάσωση των παραδοσιακών καϊκιών.
Σημειώνεται πως οι εκθέσεις εντάσσονται και στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του Δήμου Πειραιά για τη διάσωση των παραδοσιακών σκαφών.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις εκθέσεις:
• Εικαστική Έκθεση με τίτλο "Τα καΐκια που πληγώνουν", η οποία διοργανώνεται από την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία "Ορίζοντας Γεγονότων" σε συνεργασία με τη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά. Ο Ορίζοντας Γεγονότων είναι ένα δίκτυο Καλλιτεχνών / Εκπαιδευτικών και όχι μόνο, με μέλη και φίλους σ’ όλη την Ελλάδα για περισσότερα από 10 χρόνια τώρα. Έχει διοργανώσει μια ατέλειωτη σειρά από εκθέσεις, ποιητικές δράσεις, συζητήσεις, σεμινάρια, εκδόσεις, μουσικές και θεατρικές παραστάσεις. 

Στόχος της έκθεσης είναι να αναδειχθεί η τωρινή πραγματικότητα όπου συντελείται η καταστροφή μιας παράδοσης από την οποία μπορούμε ακόμα να διδαχτούμε πολλά. Η παράδοση ενός πολιτισμού ο οποίος δίδαξε σε διάφορες εποχές της Ιστορίας, όλη την Ανθρωπότητα. 

• Έκθεση φωτογραφίας "Duty of memory – Ναυάγια στην Ελλάδα" του Ιταλού φωτογράφου ναυαγίων Stefano Benazzo, ο οποίος θα εκθέσει περισσότερα από 200 έργα, τα οποία έχει εντοπίσει σε τέσσερις ηπείρους.

Οι φωτογραφίες στην έκθεση περιλαμβάνουν και πολλά ελληνικά σκαριά που φωτογράφισε σε συνεργασία με τη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά και τον Ελληνικό Σύνδεσμο Παραδοσιακών Σκαφών.
Διάρκεια εκθέσεων: 10-30 Σεπτεμβρίου 2018
Εγκαίνια εκθέσεων: 12 Σεπτεμβρίου 2018, 19:30 μ.μ.

Τα καΐκια που πληγώναμε: Ομαδική έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Monday, 03 September 2018 19:33

Έκθεση εικαστικών «Τα Καΐκια που Πληγώναμε» από τον Ορίζοντα Γεγονότων (Φωτορεπορτάζ )

«Τα Καΐκια που Πληγώναμε»: μια έκθεση για την παράλογη καταστροφή των παραδοσιακών σκαριών ξεκινά στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Πέμπτη 06 Σεπτεμβρίου, 2018

Δύο σημαντικές εκθέσεις στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά για τη διάσωση των παραδοσιακών καϊκιών
Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά (Κτήριο Παλαιού Ταχυδρομείου)

20:12 10/9/2018 - Πηγή: News 24|7

«Τα καϊκια που πληγώναμε» και “Duty of memory”

«Τα καϊκια που πληγώναμε» και “Duty of memory”
Η  Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά και ο Ορίζοντας Γεγονότων διοργανώνουν ανοιχτή συζήτηση  με θέμα: “Μνήμη και Τέχνη. Η καταστροφή των ξύλινων σκαφών στην Ελλάδα”
Ομιλητές: Γιάννης Μώραλης  Δήμαρχος Πειραιά, Πέτρος Κόκκαλης Εντεταλμένος  Δημοτικός Σύμβουλος  Οικονομικής  Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, Αναστασία Αναγνωστοπούλου-Παλούμπη Πρόεδρος Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος,Σταυρούλα – Βίλλυ Φωτοπούλου Δ/ντρια Νεώτερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς ΥΠΠΟΑ, Ευαγγελία Μπαφούνη Δ/ντρια Πολιτισμού Δήμου Πειραιά, Κώστας Δαμιανίδης Αρχιτέκτων Διδάκτωρ Ιστορίας της Ναυπηγικής, Νίκος Καβαλλιέρος Πρόεδρος Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών, Denis Gaille Ιστιοπλόος-Μοντελιστής, Νίκος Βλαβιανός Ναυπηγός Παραδοσιακών Σκαφών, Γιώργος Μπουζούνης Ζωγράφος-Μοντελιστής 
Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018 στις 19.30
Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, Φίλωνος 29
Αν η πραγματική Ιστορία του ανθρώπου είναι ο αγώνας του ενάντια στη λήθη, η Σύγχρονη Τέχνη βρίσκεται σε διαρκή ανοιχτό διάλογο με τις πολιτισμικές εγγραφές που υφαίνουν μια παγκόσμια κληρονομιά, ακριβώς όπως υποστηρίζει τις κατακτήσεις του Μέλλοντος. 

Η έκθεση πραγματεύεται το ζήτημα της ‘επιβεβλημένης λήθης’ μέσα από την παράλογη καταστροφή των ξύλινων σκαφών στην Ελλάδα με αφορμή τις επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμβαίνει εδώ και τρεις δεκαετίες χωρίς καμία μέριμνα για τη διάσωση μιας ‘θαλασσινής αρχιτεκτονικής’ όπου η τέχνη συμβιώνει με την εργασία και τη ζωή. 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ







Σχόλια